107 Shares 9895 views

CPM – co to jest? Jak korzystać z CPM w reklamie?

Organizując mediów i kontekstową kampanię reklamową w sieci, każdy reklamodawca wylicza szacunkowy budżet. Kampania reklamowa klienta ważne jest, aby zobaczyć, jak środki przeznaczone na jego realizację, czy pieniądze są wydawane i skuteczność, z jaką są one wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem. Obliczenie efektywności reklamy produktów w planowaniu mediów na podstawie kilku wskaźników, z których jedna jest wskaźnik CPM. Czym jest ta postać, jak go używać – znaleźć poniżej.

CPM – dlaczego jest to konieczne

Co to jest reklama CPM, to znany od ubiegłego wieku. Moduł stosowany we wszystkich kampaniach reklamowych, które odbyły się w mediach. Wydawnictwa, stacje telewizyjne i radiowe nadal korzystać z tej liczby do obliczania kosztów reklamy. CPM jest stosowany w przypadku, gdy chodzi o cenę reklamy graficznej nie jest jeden cel, a tysiące potencjalnych nabywców. W tym samym czasie, i został wprowadzony do obrotu tego terminu. Właściciele platform reklamowych mógł pracować tylko z ich obiegu i tematycznych ostrości, więc stawka CPM została ustalona, reklamy, biorąc pod uwagę wartość ta była produktywna.

Definiowanie CPM

Prosta definicja CPM – koszt tysiąca jest. Pochodzi od nazwy modułu angielskich słów koszt za tysiąc, gdzie M – rzymską, czyli 1000. Tak więc, pytanie o to, co jest CPM, można powiedzieć, że jest to cena za tysiąc wyświetleń reklamy. Im więcej czasu tam jest reklama na łamach gazet i czasopism, tym częściej jest ona grana w radiu lub przeczytać na kanale telewizyjnym – Im większa jest wartość tego współczynnika.

Obliczanie kampanie online reklamowych CPM

W internecie, rola reklamy zazwyczaj grać banery – te denerwujące pop-upy, które są tak popularne wśród użytkowników, a które przynoszą pieniądze do właściciela platform reklamowych. Im bardziej popularna strona, tym więcej osób szuka na tej stronie internetowej, tym bardziej kosztowne reklamy na tej stronie będzie kosztować klienta.

Reklamodawcy zainteresowani w możliwie największej liczby użytkowników, którzy widzieli ten transparent. W związku z tym, co jest CPM, to można wykazać matematycznie w następujący sposób:

CPM = (łączna cena zamówienia reklamowego) / (planowana liczba Odsłon dziennie szyldem) * 1000.

Teraz jest jasne, CPM – co to jest. W reklamie jest to jeden z najważniejszych wskaźników. Reklamodawca może obliczyć, ile pieniędzy trzeba zapłacić właścicielowi witryny, aby upewnić się, że informacje te zostały pokazane jeden tysięcy użytkowników w sieci.

Wizualnie obliczenia można ilustruje prosty przykład. Koszt umieszczenia banera na stronie z portalu jest, na przykład, 400 $ za tydzień, statystyki tej strony pokazuje, że tydzień przeglądania strony o 10 tys. Użytkowników. Zatem proste obliczenie daje wartość:

CPM = $ 400/10 000 * 1000 = $ 4 za tysiąc wyświetleń informacyjnych upowszechniających.

Reklamodawcy powinni zrozumieć, że prosta demonstracja banera na stronie tematycznej jest głównie informacyjny. Nie ma gwarancji, że wszystkie dziesięć tysięcy osób, które odwiedziły stronę, należy kliknąć na baner. czy użytkownik będzie chciał połączyć się czy nie – to zależy od atrakcyjności banerów i informacji, które są zamieszczone na nim. Każda strona ma obowiązek dostarczyć wszystkie swoje dane do obliczenia opcję CPM. Jest to opłacalne dla właściciela strony, można zrozumieć. Ale reklama, jej jakość i interesujące dla użytkownika końcowego są zawarte w zadaniu klienta.

Moduł Pomoc CTR, metody obliczeniowe

Aby obniżyć koszty rozważyć inny wskaźnik – wskaźnik CTR. Nazwa również pochodzi z języka angielskiego i jest całkowicie brzmieć jak klikalności CTR – stopy. CTR pokazuje, ile osób kliknęło na baner i przejdź do klienta reklamowego strona. Moduł ten zależy od poprawności wybranej stronie, ponieważ bardziej odpowiedniej i niezbędnej reklamy patrzeć, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zainteresowany informacjami i kliknie na baner. Metoda obliczania tego wskaźnika jest następująca:

CTR = (liczba użytkowników, którzy kliknęli na banerze) / (planowana liczba wyświetleń w ciągu dnia Banner) * 100%.

Na przykład, jeśli 20 tysięcy ludzi, którzy widzieli reklamy, które następnie odnośnik 800 użytkowników, to CTR 800/20 000 * 100 = 4%, co jest powyżej dolnej granicy.

Udowodniono doświadczalnie, że co najmniej CTR 3-5%. Jeśli mniej, to koszt potencjalnego klienta przekroczy oczekiwany zysk, a reklama zostanie uznana za nieskuteczną.

Korzystanie z indeksów

CPM można stosować przy wyborze wąskiej grupy docelowej. Na przykład przy zamawianiu platformę strony banner daje reklamodawcom informacji o wieku, płci, miejsca zamieszkania, interesów wszystkich zarejestrowanych użytkowników. Zatem pożądane banner pojawia się tylko do tych użytkowników, na których produkt promocyjny została wyliczona. Budżet kampanii jednocześnie zużywa bardziej ekonomicznie i bardziej efektywnie.

Należy również wziąć pod uwagę aktywność stałych członków. Im częściej to samo użytkownik widzi ten sam produkt reklam, tym więcej pieniędzy zostanie pobrana z reklamodawców, ale klient u klienta z tego nie będzie. Dlatego indeksy literat obliczania CPM i CTR w połączeniu z głęboką analizę informacji przekazanych przez tę platformę reklamową, aby przynieść pożądane rezultaty dla klienta.

Inną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę na początku kampanii. Płatność może być narażony lub pod względem CPM, czyli CTR. Innymi słowy, klient musi zrozumieć istotę reklamy CPM modulo szyldem – nie jest to płatność za kliknięcie, ale tylko do reklamowania produktów demonstrację

Reasumując

Na pytanie, co jest CPM, można powiedzieć, że ta opcja jest jednym z najważniejszych w analizie skuteczności danej reklamy, i musi również brać pod uwagę przy obliczaniu budżetu reklamowego. Brane pod uwagę, a kwota rzekomych kontaktów potencjalny klient z informacji reklamowej, a koszt umieszczenia banera na wielu witryn o podobnej tematycznego. Biorąc pod uwagę te parametry, możliwe jest obliczenie sprawności konkretnej platformy reklamowej i skutecznie opanować budżetu reklamowego.