714 Shares 7592 views

Hipoglikemia – co to jest? Hipoglikemia: Objawy, przyczyny, objawy, leczenie, dieta

Stan ciągłego zmęczenia, nudności i bóle głowy są wśród wielu ludzi. A czasami, aby zobaczyć się z lekarzem z tych objawów pacjent słyszy diagnozę „hipoglikemia”. Choroba ta jest najczęściej u chorych na cukrzycę, ale również dla osób zdrowych może prowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji. Jest to związane z faktem, że poziom glukozy we krwi jest bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania wszystkich narządów i układów organizmu, zwłaszcza dla mózgu. Hipoglikemia – spadek poziomu poniżej normalnego. W ostatnich latach, ze względu na złe nawyki żywieniowe, hobby, różne diety i alkoholu jest stanem bardziej powszechne.


Dlaczego jest niebezpieczne hipoglikemia

Wszystkie ciała zapotrzebowanie na energię, które mogą dostać się do rozszczepiania cukru. I potrzebuje mózg najbardziej. Zwiększone zapotrzebowanie na glukozę obserwuje się również przy wysokiej stresu fizycznego i psychicznego, stresu. Z braku upośledzenia pamięci cukru we krwi obserwowanego, wizji, powolnej reakcji i utratę koordynacji. W ciężkich przypadkach, jest nieodwracalna śmierć komórek mózgu, co prowadzi do śmierci człowieka. Jednostka glukozy może być uzyskane tylko z żywności rozszczepienia cukrów i węglowodanów. Dlatego często jest to stan hipoglikemii występuje, gdy złego odżywiania. Metabolizm w organizmie, jest umieszczony tak, że środki zdeponowane glukozy w wątrobie i mięśniach i stosowano w razie potrzeby. Mechanizm ten jest wskazanie, jak ważne jest dla normalnego życia.

Przyczyny hipoglikemii

Wszystkie procesy metaboliczne występują u ludzi z hormonami. A insulina jest bardzo ważne dla prawidłowego trawienia węglowodanów i ich konwersji do glukozy. Hipoglikemia występuje najczęściej w przypadkach, w których substancja jest produkowana za dużo. Zdarza się to najczęściej w cukrzycy z powodu przyjmowania specjalnych przygotowań. Jednakże hipoglikemia może wystąpić w innych przypadkach:

  • w niepowołane schorzeń metabolicznych i nadnercza;
  • na naruszeniu wątroby, marskości lub nieprawidłowego rozwoju enzymów;
  • Po dłuższym czczo;
  • serca oraz niewydolności nerek;
  • W ostre choroby zakaźne;
  • jeśli niewłaściwej diety z nadmiernego spożycia żywności węglowodanów, z powodu których organizm przyzwyczaja się do wytworzenia dużo insuliny;
  • po ciężkim wysiłku fizycznym, takim jak w zajęciach sportowych;
  • nadużywanie napojów alkoholowych, które są również wymagane do jego asymilacji dużo insuliny;
  • po zażyciu niektórych leków. Ponadto specjalne urządzenia do leczenia cukrzycy mogą powodować salicylany syndrom hipoglikemii, chininę i preparaty siarki;
  • z rozwojem nowotworu lub innej nieprawidłowości zheudochno oddechowych.

Hipoglikemia w cukrzycy

Jeśli ludzie, którzy nie muszą monitorować poziom cukru we krwi, rzadko kojarzą swoje dolegliwości z jego zmniejszoną zawartością, a osoby chore na cukrzycę muszą wiedzieć, co hipoglikemii. Ten stan mogą rozwijać się w krótkim czasie i szybko doprowadzić do utraty przytomności , a nawet śmierć. Dlatego jest bardzo ważne dla nich, aby przestrzegać wszystkich zaleceń lekarza i dokładne dawkowanie leków. Po gwałtownym spadku poziomu cukru we krwi często występuje u osób, które zostały zdiagnozowane insulinozależną cukrzycę.

Hipoglikemia w tym przypadku jest wynikiem niewłaściwej dawki leków lub nieprzestrzegania diety. Jeśli tak się dzieje często, należy skonsultować się z lekarzem na temat zmiany schematów leczenia. Ale zdarza się, że rozwija się hipoglikemii u chorych na cukrzycę typu 2. Taka sytuacja może wystąpić, gdy przedawkowania leków przeciwcukrzycowych, nieprzestrzeganie diety lub zwiększonej aktywności fizycznej. U pacjentów z upośledzoną czynnością nerek, możliwe jest również znaczny spadek zawartości cukru we krwi.

Jakie leki mogą powodować hipoglikemię

Czasami ten stan jest konsekwencją nie tylko z powodu niedożywienia, ale także stosowanie niektórych leków w dużych dawkach. Jakie środki mogą doprowadzić do spadku poziomu cukru we krwi?

  • wstrzykiwanie insuliny;
  • sulfonamidy środki hipoglikemiczne;
  • salicylany w dużych dawkach, na przykład, „ASA”;
  • Hipoglikemia może być czasami efektem ubocznym po zażyciu narkotyków, takich jak „Diabinez”, „Amaryl”, „Glyukotro”, „Pranin”, „Janów” i innych.

Co trzeba wiedzieć diabetyków

Diabetycy muszą wyraźnie obserwować wszystkie porady lekarza. Powinieneś wiedzieć, że hipoglikemia rozwija się bardzo szybko, a czasami jest to pierwsze objawy mogą być pomijane. Ostry spadek poziomu cukru we krwi jest bardzo niebezpieczne dla organizmu i może prowadzić do utraty przytomności i śpiączki. Bardzo często warunek ten występuje u osób, nadmiar dawek preparatów insulinowych. Pacjenci powinni również pamiętać, aby nie pominąć posiłki, jeść bardzo mało, i narażać się na intensywne ćwiczenia na czczo. Diabetycy powinni zawsze mieć produkty, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi, albo tabletek glukozy. I kiedy pierwsze objawy hipoglikemii trzeba jeść kilka karmelków, 2-3 kawałki cukru, miodu, pić pół szklanki soku owocowego lub słodkiego napoju. Konieczne jest, aby regularnie mierzyć poziom cukru we krwi, a po wyjściu z domu, aby zabrać ze bransoletki lub karty z informacji medycznych na temat choroby i niezbędnych leków. Po objawy hipoglikemii śpiączka nie znane wszystkim, a pomaga w tym przypadku konieczne jest natychmiastowe dostarczenie.

W jaki sposób choroba

Każda osoba ma objawy choroby mogą być różne. To zależy od stanu zdrowia, przyczyn i stopnia redukcji rozwoju hipoglikemii cukier. Zazwyczaj łagodna postać choroby osoba doświadcza następujące objawy:

  • obfite pocenie;
  • silne poczucie głodu;
  • mrowienie lub drętwienie warg i palców;
  • kołatanie serca;
  • osłabienie mięśni lub drżenie kończyn;
  • bladość.

W przewlekłej postaci choroby może rozwinąć się depresja, drażliwość, niepokój i zaburzenia snu. Człowiek przeżywa stały zmęczenie, niepokój, częste ziewanie. To może zwiększyć ciśnienie, powodować bóle głowy i dusznicy bolesnej. W ciężkich przypadkach hipoglikemii w zmianach zachowań pacjenta, nie może być zamieszanie, mowy, zaburzenia koordynacji ruchowej i zaburzenia widzenia.

Objawy hipoglikemii śpiączki

Z gwałtownym spadkiem cukru, a także w przypadkach, gdy dana osoba nie podejmie żadnych działań, gdy pierwsze objawy choroby, nie może przyjść ciężkiego uszkodzenia mózgu. Pojawiają się drgawki, pacjent może stracić przytomność lub wpaść w śpiączkę. Jego przyjaciele i krewni powinni zdawać sobie sprawę z objawów tego stanu do pomocy w nagłych wypadkach został dostarczony na czas. Skąd wiesz, że nieprzytomny mężczyzna wpadł hipoglikemii kogo?

  • to zwiększona potliwość;
  • kołatanie częstoskurcz;
  • Temperatura ciała i spadek ciśnienia;
  • pacjent traci czułość na bodźce zewnętrzne, aż do bólu;
  • był bardzo blady;
  • Mogą one być również obserwowane drgawki.

nagły wypadek

W przypadku utraty przytomności otaczającej powinien natychmiast wezwać karetkę.

Jeśli to możliwe, pożądane jest, aby zrobić zastrzyk z glukozy lub glikogenu, hormonu, który szybko podnosi poziom cukru we krwi. Można obracać pacjenta na bok i delikatnie położył policzek trochę miodu lub żelu glukozy. Nawet przy niedokładnym diagnozy nie boli tak niski poziom glukozy we krwi. Jeśli pacjent jest przytomny, a następnie pomóc hipoglikemii jest dać mu jeść coś słodkiego wraz z węglowodanów złożonych, które nie pozwolą na dalszy spadek cukru. W łagodnym wystarczająco pary cukierków lub soku owocowego trochę. Jest to niekorzystne dla tych celów używać napojów gazowanych, ponieważ zawierają one substytutów cukru. Zazwyczaj pacjenci z cukrzycą są kilka kawałków cukru lub glukozy tabletek.

Zapobieganie hipoglikemii

Aby zapobiec tego warunku, należy przestrzegać prawidłowej diety, nie ponieść niskotłuszczowej diety i unikać przeciążenia i stresu. I diabetycy powinni wiedzieć, że hipoglikemia – niebezpieczny stan spowodowany spadkiem cukru we krwi, i zawsze używać miernika.

Oni muszą mieć pewność, aby zachować szczególną dietę, na przykład, „Tabela 9”. W cukrzycy bardzo ważne jest, aby nie pominąć posiłki i zawsze coś do jedzenia po treningu i przyjmowania insuliny. Więc ludzi, którzy są narażeni na ryzyko wystąpienia hipoglikemii, należy zawsze nosić przy sobie kilka kostek cukru lub kilka kawałków cukru. Dieta musi być obecny węglowodany złożone, takie jak zboża, owoce i chleb pełnoziarnisty. Tylko oni będą w stanie zapewnić regularnych prawidłowy poziom cukru we krwi.

Hipoglikemii u dzieci

Najczęściej zjawisko to wiąże się z wrodzonym niedoborem enzymów wątrobowych lub zaburzeń wydzielania wewnętrznego. Niski poziom cukru we krwi jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia dziecka, ponieważ powoduje spowolnienie rozwoju fizycznego i psychicznego i może prowadzić do śmierci. Jest to szczególnie trudne do zdiagnozowania choroby u niemowląt.

Hipoglikemii u noworodka może wystąpić z wielu powodów. Najczęściej w tym wrodzona przewodu pokarmowego, guzy lub zaburzenia równowagi hormonalnej. Jeśli matka jest chora na cukrzycę i przyjmowania insuliny w czasie ciąży, może to również spowodować hipoglikemię u dziecka po urodzeniu. Warunek ten występuje często, a wcześniaki. To bardzo ważny czas, aby mieć dziecko z leczenia. I rodziców małych dzieci, pacjentów z hipoglikemią, należy uważnie monitorować ich moc: jest to konieczne w celu wyeliminowania białek zwierzęcych i skrobi w diecie powinno być więcej niż wiele owoce i produkty pełnoziarniste oraz żywność dla dzieci powinny być podejmowane tak często, jak to możliwe, w małych porcjach.